fredag 31 augusti 2007

det kom ett brev

Idag har jag fått ett brev av Russavelsföreningen. Snälla Pernilla hade snokat lite i stamböckerna åt mig framförallt om Najka. Lycko Fröken (som det stavas) är hennes fjärde och sist registrerade föl. Det finns ytterligare tre föl som är oregistrerade som föreningen vet om. Enligt uppgift har Najka haft minst åtta föl (Mylta inräknad) med fem olika hingstar, Kanyl G 399, Rusch 456, Rasputin 449, Hilmer 495 och Granat 413.
Mylta, Elvira, Disa och Knubben ska nu DNA-typas för att få pass hos russen.
Som ett brev på posten så ringde försäkringsgubben idag också, så nu har dom veterinärvårdsförsäkring ett halvår framöver. Dessutom så kommer ID-skrivaren så fort det går att ta i fölen utan att dom svimmar.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Heja! Det rör på sig! Vad roligt att det går att ordna alla registreringar när du nu har så fin stam på allihop. :)

Anonym sa...

jag älskar disa hur änn hon är jag har ridit hon så jag älskar hon