lördag 4 april 2009

Världens bästa häst!

Det är alltid lika roligt att åka till Vilhelmina för träning. Knubben var en stjärna förståss.
Trots vår ringa träning har vi gått framåt. Han var kort i sitt baksteg vilket såklart beror på mitt handhavande men jag tror även att sista tidens isunderlag och onda bakben gjort att han går och håller i sig lite av vana.
Första passet tränade vi rätt mycket trav. Det är jätteroligt, fast jag hamnar på efterkälken ibland. Att växla mellan böjd rakt fram och öppna var det vi tränade på.

Teoripasset efter lunchen var jättebra och handlade om takten. Lärde mig en massa bra saker.
Knubbens stång.


Premiär för stången! blev det på eftermiddagens första pass. Vi fick låna utrustning av Lovisa, Tack snälla Du!

Lätt som en plätt sa Knubben och gick som en (häst)gud. Jag däremot fick lite mer att hålla reda på...fler tyglar bland annat... kortslutning blev det i min hjärna mellan varven men vi tränade iallafall på övergångar mellan öppna, sluta och böjd rakt fram. Vi var rätt så duktiga tycker jag för att vara första gången.

2 kommentarer:

FREJA LINDSKOG sa...

Jättesöt häst! :D

FREJA LINDSKOG sa...

SVAR: Tack så mycket! :D