onsdag 17 oktober 2007

morronprommis

foto. erica holm

Jag och Bettan tog Knubben och Lycko och gick på morgonpromenad. Vi gick svängen ut till Nyvägen. På skjutbanan var turismelverna och tränade skytte både på lerduvor och älgen. Man kan då lugnt konstatera att ingen av hästarna är skotträdda. Inte ett öra klippte i onödan.

Lycko var jättejobbig att gå med idag. Hon bara hängde i repet så att man fick dra henne framåt, och det blir tungt i längden. Bettan fick ta en kvist och hjälpa till att driva henne framåt mellan varven. Hon är även hovöm/kroppsöm efter verkningen. Tillslut så gick det riktigt bra iallafall.

När vi kom hem uppsökte vi halmbalarna där jordens största presenning fladdrade rejält i blåsten. Tror ni att russen iddes bli lite upprörda? Nä, såklart inte. Knubben gick lite fortare när han fick den i rumpan och det var allt.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ja, Lycko var nog inte lika begeistrad som Knubben, dig, mig och Elvis att komma sig ut - men snart är hon beroende ;)

karin sa...

Jag förstår Lycko. Såna hurtbullar det finns, när man kan göra andra bra saker, gå två steg fram och ett bak, titta lite, fundera på vilket strå ska jag ta nu och kolla vad polarna gör och njuta av en liten solstund och att nu är det ingen broms och....
Jag skulle också behöva en med en liten pinne som petar till ibland.