måndag 11 februari 2008

Dressyrövningar i finvädret

Knubben var pigg som tusan idag. Han gjorde ett fint första försök att springa ifrån mig när det blev lite för jobbigt. Efter det så hamnade energin på rätt ställe och han blev jättefin.
Halt, trav, halt, skritt, halt, rygga osv blev huvudövningen. Han gjorde jättefina övergångar och var verkligen lyhörd och fin. Det var superkul körning, för äntligen kan man ju börja kalla det körning och inte bara styrträning.
Han gick med bett under grimman idag. Jag har fortfarande tömmarna i grimman men ska snart flytta över till bettet.

Igårkväll fick vi hem finfina skaklar som pappa gjort åt russen. Små lätta och behändiga, jag längtar tills vi kan prova dom. Tack så mycket!


Jag ville ta fina bilder på Mylta och Elvira idag för att ni skulle få se hur stora de har blivit. Båda två var närgångna och nyfikna och tyckte att min idé var dålig. Så håll tillgodo med en närbild av Mylta Modig. Jag tycker faktiskt att hon är lite lik en mammut.
Jag gruvar tills dom börjar med hårfällningen. Men se det är då mina kära vänner som jag ska ordna rykttävling med fina priser och god fika.

4 kommentarer:

IceBitch sa...

Ja gissa om man tror att det är en mammut *S*

Anonym sa...

Jag nyser så förfärligt då jag ryktar, kan jag få duka istället??;o)

Nästankusin Erica sa...

Hummmm...*klurar*....Kom du inte fram till att korsningen på henne var ett Russfår???? OK, då får det väll bli en Määäämummuss.....

Nästankusin Erica sa...

....eller snarare Määämammuss...!!! Låter faktiskt som ett perfekt djur!!!!