lördag 14 mars 2009

Tömkörning med Knubben



Najgran!


Det är länge sedan vi var ute och tömkörde, vi har ju mest jobbat i kapsonen nu på slutet. Knubben var så känslig och lyhörd att jag fick lov att skärpa mig för att begripa vad han faktiskt erbjöd mig. Öppnor och slutor, övergångar till trav, öppna/slutatendens i trav, böjd rakt fram, han bara levererade. Jag hade ju inte tänkt så noga över vad vi skulle göra utan kanske mer bara tänkt lite luffs. Han var så mjuk och lyhörd för minsta lilla vink så. Jag kan lungt säga att vi hade ett sånt där "one of a kind moment" i snöyran.
Jag är så tacksam över att få äga denna lilla häst så ni kan inte ana. 
En läromästare.

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Kul med en sån lyhörd häst. Ni jobbar dukigt tillsammans. Dessutom är han så fin, likt en sagohäst....kram/Moss

Anonym sa...

Vad roligt att ha en sådan trevlig häst. Jag skulle också kunna ha ett russ att köra omkring med =). Trevlig storlek på ponny också, shettisar kan ju bli lite liten att köra tycker jag. Kanske blir en russvalack så småningom =). Lycka till i fortsatt träning.