måndag 8 juni 2009

Lite spännande var det

Lina laddade, tvekade och tog tillslut ett jättehopp över surdiket. Jag förberedde mig på att unge och alerte Herkules skulle göra något liknande eftersom hans bakben trampade på lite extra precis sådär som en katt gör innan den tar språnget mot råttan den lurat på.

Jag gjorde mig redo. Ett rejält mantag och lättade med rumpan ur sadeln samtidigt som jag stadigt trampade ner hälarna. Hopprädd ni vet, men jag var redo för vårt första stora dikeshopp.

Han kände sig för lite på dikeskanten och liksom laddade, samlade mer energi i kroppen och jag kände att nu, nu hoppar han.......för att sen i sakta mak placera framhovarna nere på dikesbotten och dyka med huvudet mot en otroligt och ovanligt god grästuva och med bakbenen kvar på andra kanten.....gissa vem som höll på att åka kana över halsen bara för att hon var så förberedd på det gigantiska hoppet som bara uteblev sådär. Lite besviken är jag allt.

Annars hade vi en trevlig kalytetur. Lina går fram som ett ökenskepp och Herkules pinnar på det han kan bakefter.

3 kommentarer:

Kamilla sa...

Hahahaha, jag skrattar så tårarna rinner:-D Det där skulle man ha fått se:-)

Elisabeth sa...

Fan vad roligt :-D

elin sa...

Kamilla- det tror jag säkert att du velat :D. Jag kände mig lite dum när grannarna som var på hundpromenad stannade för att titta på spektaklet och det blev så där snopet.