torsdag 12 juni 2008

Mycket ska man vara med om...

Herkules stod och lekte med en skata i badkaret när jag kom till hagen ikväll. Tilläggas kan ju att den var död. När han hade plaskat färdigt med den stackars fågeln så tog Elvira över.
Undrar just hur den dog? Det var iallafall en nästan plockad pippi innan Elvira var klar med den. Hon ju tvungen att kontrollera nyheten med en framhov också.

Longerade Herkules och han var riktigt rolig. Han har inte gjort så mycket vettigt på sista veckan eftersom jag har jobbat och det har regnat. Lite överkänslig var han, men hellre det än så trög och okänslig som han har varit hela våren. Han reste ett par gånger innan vi kom överrens om vem som skulle bestämma färdriktningen och hastigheten.
Galoppen satt som en smäck åt båda varven. Fattningarna iallafall, repet är lite kort men han håller galoppen i dryga varvet nu utan att hänga på mig. Han vände upp mot mig jättefint och var så lätt i huvudet att jag inte trodde det var sant. Flyttade dessutom undan för "innertygeln" lätt som en plätt och ryggade vackert undan för pekfingret. Det var ett riktigt roligt pass som varade i cirka 20 minuter.

Russen då, Mylta har åkt på semester till Öhn och Märeth. Där verkar hon leva livets glada dagar med Sune och getterna.
Elvira är ju sällskapsdam till Herkules fortfarande. Hon ser för tokig ut med vinterpäls kvar som ett brett band runt magen. Inte släpper den heller.
Knubben och damerna har bytt hage och går nu på andra sidan av 45:an.
Disa är ute på annons och det har ringt flera intresserade, så vi får väl se hur det går. Än så länge är hon iallafall våran.

2 kommentarer:

karin sa...

Det händer saker i hagen må jag säga ! Tro om dom kanifflat fågeln ?
Kul att Herkules gör så bra ifrån sig.
Kram och klapp.

Gudrun sa...

Kanifflat?? Var kommer det ordet ifrån egentligen. Väligt roligt och annorlunda iaf. /Moss