onsdag 20 augusti 2008

Ridning

Igårkväll var Mariell här och hjälpte mig med Knubben och Disa. Vi gick en sväng bort över lägderna och stannade för lite longering. Disa var pigg som attan och Knubben seeeg. Dom hade kunnat fördelat energierna lite bätttre mellan sig tycker jag. Mariell red/åkte en sväng på båda också och det gick jättebra.

Lina har fått prova Indys utrustning och den passade fint. Gjorden var lite i kortaste laget men jag fick runt den tillslut. Tillslut skriver jag eftersom Mylta och Elvira är mycket hjälpsamma unga russfröknar som gärna drar lite i en tygel eller stigbygel eller för den delen försöker flytta på stackars Lina medan jag har bett henne att stå där hon står.
Kravlade mig upp på henne med hjälp av badkaret medan hon snällt stod alldeles stilla och väntade på mig. Hon är bred, mycket bred sa mina ljumskar, höfter eller vad det nu är som protesterar. Benen stack liksom rakt ut...
Jag red inte så länge utan vi skrittade runt i hagen en kort stund. Det kändes som om det räckte både för mig och hästen. Hon blir lite tittig när man gör halt men annars kändes hon helt ok. Lina var förståss lite spänd eftersom det var länge sedan hon blev riden och jag var nog inte ett dugg bättre men det ger sig väl snart.
Jag sitter iallafall illa, mycket snett som det känns.
Vem vill hålla lektion?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade tok-roligt!
Och tack för idag också=)

Camilla sa...

Ja, vem håller sitsträning för sitstränaren själv??? Bra fråga, jag tror du skulle få största nyttan av att filma dig själv, men det kan jag göra! :)