tisdag 18 mars 2008

Hekules och russen

Dagarna går och jag är lite dålig på att uppdatera.

7e april har Herkules tid hos vet. Dahl för operation. Det känns skönt och nu hoppas jag bara att det går bra. (marilouise vill du se han så kom vettja, om du läser detta än vill säga)
Hans träning går lugnt tillväga och framåt i övrigt. Longerade häromdagen och han gick fint. Lyssnade bra på halter och igångsättningar utan att hugga tag i repet alltför många gånger. Släppte honom och lekte "följa john" med många vändningar, svängar och ryggningar= kanonutförande. Tråkigast och jobbigast i hela världen är att stå stilla på gången, det går bra ungefär varannan gång.
Krigsskador har han några av. En bula i revbenen av två bakhovar, ett rejält jack mitt i pannan, ett jack i mankammen som läker långsamt eftersom det bits upp med jämna mellanrum, en reva på ena ögonlocket, diverse små bitsår runt munnen och lite andra blessyrer. Det låter ju inte klokt när jag radar upp allt men jag kan försäkra att han har kul.

Russen då, alla sex mår bra och frodas. Disa vilar, Knubben jobbas, Elvira säckas, Mylta leds, och damerna gör damsaker.

1 kommentar:

Mariell og Kashmir sa...

trots alla skavanker han har blivit utsatt för tror jag han hade tur som kom till dig=) du ska se han blir en toppen häst!