tisdag 4 mars 2008

Herkules drar skaklar


Idag fick han dra skaklar på riktigt. Han är helt obekymrad över att ha något runt sina ben eller att dra det för den delen som det verkar. Det är väl det som tyvärr är smolket i bägaren också, jag vet inte om han riktigt är med mig eftersom han är så fokuserad över att hitta något att stoppa i munnen. Jag har ju trott/tror att det är hingstighet som slår igenom men tyvärr så lutar jag mer och mer mot att det är en ful och besvärlig ovana som sitter väl rotad mer än att det är "hingsttag". Det är lite tråkigt att all energi just nu ska gå åt till att dra saker ur munnen på honom när det (i mitt tycke) borde vara roligare för honom att tex få beröm för att han är så duktig på att dra skaklarna.
Men skam den som ger sig........

4 kommentarer:

karin sa...

ja se, dessa ungdomar dom är sig lika vare sig det är djur eller männscha....
Önskar förstås att det går om sig utan större besvär för dej Elin.
Han är bra snygg.

Anonym sa...

Har en nordis i vårt stall som var likadan när han kom. Såg ut som han åt spagetti med ALLT. Det bara försvann in liksom. Har blivit allt bättre med tiden. Kan få några "återfall" men e helt ok nu. Så det finns hopp...:)
/ Gunilla

elin sa...

Tack för uppmuntran, för igår kändes det helt hopplöst och jag blev bara arg på han. Vilket ju inte är så bra förståss...

Camilla sa...

Yippie!!! Duktig Herkules!

Vad bra att du kommenterade här, Gunilla, för jag hade lovat Elin att ringa dig och bolla reptuggandet... ;)