torsdag 4 september 2008

Russ på rymmen

Kusarna i diethagen har varit på rymmen nu på eftermiddagen. Det var en grön och fin lägda som drog på andra sidan 45:an. Skämt å sido så var det nog så att en hörnstolpe gett (heter det så?) vika av regnet och blåsten i natt och då blev det fritt fram.
Det är sådana gånger det känns skönt att dom är tränade i att bli fångade. Lätt som en plätt och utan spring hade alla grimmor på sig och var på vägs till sin rätta hage igen.
Ännu en anledning till att jag är glad över mina tränade hästar är den otroligt blinda och/eller korkade taxichaffisen som inte såg att det stod lösa hästar mitt på Ånäsvägen och var tvungen att mangla sig mellan mig och Najka. Hon hade visst inte tid att stanna sitt fordon i den minut det tog för mig att få på grimman. Likaså när vi var på väg över 45:an igen så fick vi taxitanten i häcken eftersom hon hade brått att ta sig ut på stora vägen där det är 50! Hade Knubben viftat lite på svansen så hade han sopat av flugorna på extraljusen och Yra hade pussat henne genom fönstret om det varit nedvevat. Hur f-n kan hon få köra bil och dessutom skolskjutsen?
Annars brukar proffschaffisarna vara dom bästa att möta när man måste ge sig ut på vägarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Slå en pling till taxi och berätta hur korkat hon uppförde sig, nästa gång kanske det händer en olycka.
Tur du har tränade kusar det under lättar alltid :-)

Min var på rymmen förra hösten rakt mot 45an. Jag körde värdens busvissling (gör så i hagen när de inte synns) och hon vände och kom på en femöring
Ha det gött
Kicki

Anonym sa...

Hejsan Elin! Jag är vän med Sofie, så jag visste vem du var. Men jag satt ivartfall i taxin och jag trodde att det inte var sant när hon bara gasade förbi dej och hästen! Sen när vi kom tillbaka så körde hon ju uppi rumpan på dom, Helt galet!!! Jag skämdes en massa, det kunde ju ha hänt värsta olyckan! Jaa. Jag tycker du ska ringa Taxi, och påpeka det. Kramar!

Camilla sa...

Jag frågar som jag alltid brukar i såna här sammanhang - skulle hon gjort lika om det varit älga på vägen? Troligen inte... :(