söndag 9 november 2008

AR-träning för Katrin

Pass1: Jag ville fokusera på slutan eftersom det är den vi har sådana problem med och så blev det. Knubben, jag menar Najgran, har jättesvårt att ställa i nacken och därför får vi såna svårigheter ( ska kolla honom hos Monica vid tillfälle). Vi visade vad vi tränat och jag måste bli bättre på att ta fram nosen på honom då han ibland krullar ihop sig eller dyker. Istället för att jobba med spöt fick jag förflyttningspunkter att använda på ganachen och på halsen eftersom han blev lite för spökänslig. Det händer så mycket när han ser spöt. Vi fick en slutatendens efter lite olika "test".

Pass2: Min tanke med att ha någon som "kilar" bakom honom för att han ska förstå slutarörelsen var helt rätt. Jag fick jobba med ställningen och bogens plats i framändan medan Katrin petade lite på ytterbak. Katrin sa efter en hel det konstrande från hästens sida att; det är som om han tror att han inte kan, och jag kunde inte annat än hålla med.
Inte riktigt vips, men poletten började tillslut falla neråt. Jag ska träna Harry i touchering eftersom Knubben (hur svårt ska det va, Najgran) behöver den hjälpen några gånger till.

Pass3: Vi tränade övergångar mellan öppna och sluta. Vi fick till det riktigt bra och lyckades få till några steg sluta själv utan toucheringshjälp. Vi provade även på böjdraktfram men det kommer nog inte att sitta bra (läs perfekt) förräns slutan är där.
Visade upp vad vi tränat på i traven och fick beröm för det. Katrin tyckte att det såg bra och fint ut, jag ska bara komma ihåg nosen mellan varven och förhållningarna.

Summasummarum: Jag är mycket nöjd med helgen och längtar tills nästa kurs.

Inga kommentarer: