tisdag 1 januari 2008

Gott Nytt År!

Grannarna hade ett rejält nyårsfyrverkeri med många, många raketer ganska tidigt igår. Jag knatade iväg för att i min fantasi lugna vilda russ. Kan bara konstatera att bomber och granater inte kan få dessa sex att vicka på ett öra i onödan. Största bekymret var nog att kvällsmaten var sen. Så under fyrverkeriernas glitter och sprak tiggde mina hästar om mat. Våra russ är dom coolaste som finns. Korna i grannhagen var inte lika nöjda över himlaskenet, dom stackarna.
Nog om gårkvällen.

Milla har hjälpt mig med hästarna idag. Hon har åkt runt på Disa många varv i hagen och "suttit in" Lycko. Disa skulle behöva en egen liten ryttare nu.
Som jag sagt tidigare så verkar det som om Lycko är riden tidigare för hon reagerade inte nämnvärt när jag kastade upp Milla. Så det dröjer nog inte så länge förräns hon behöver en ryttare också.
Elvira leddes ett par varv runt hagen och Knubben fick gå på långtygel/kort töm (vad man nu vill kalla det) och träna att svänga och att gå fram. Han tycker att det är svårt att gå framför mig och vänder gärna men det löser sig nog om något pass eller två. Milla fick leda vägen och gå före till en början.
Hade tänkt att leda Mylta också men hon hade tagit tjänst som flockvakt denna dag och kom skenandes från sin ytterpost så fort hon såg en människa på vägen. Hon ville inte släppa någon in på livet idag och jag hade inte tid att "jaga" henne så det fick vara. Hoppas bara att hon är medgörligare imorgon då Sara Hovslagare kommer och ska fixa fötterna på alla kusar.

Inga kommentarer: