måndag 14 januari 2008

Herkules på gången


Idag har Herkules nya liv hos mig börjat.
Märeth släppte ihop herrarna i hagen på förmiddagen och det har gått bra. Han får gå i hagen tillsammans med Spirre och Sune.
Tog in honom så att han skulle få stå på gången ett tag. Dessutom är det lika bra att han får träna på att vara själv här också. Man kan säga att Herkules inte tyckte att det var en riktigt lika rolig idé till en början. Han steppade runt och skrek som en mistlur efter sina nya kompisar. Jag gick ifrån honom och gick tillbaka när han stod lugnt och snällt (efter hans mått mätt). Han fattade rätt snabbt och blev fokuserad på mig. Ställde in honom i boxen ett tag och ställde sen ut han på gången igen med tanken att han bara skulle stå stilla utan att sitta fast i kedjorna. Det tog ett rätt långt tag innan han hade provat alla sätt att slippa stå still på. Tillslut så kopplade det nog för det kom tio gäspningar på rad och sen stod han där han blev parkerad.

1 kommentar:

Nästankusin Erica sa...

En blondin var på ett gym och iakttog en bodybuilder som tränade.

- Booom!!! Sa bodybuildern och slet av sig tröjan!

- Vad är det där? frågade blondinen.

- DET ÄR 70 KILO DYNAMIT, BABY!!

Boom!!! Sa bodybuildern och slet av sig sina byxor.

- Vad är det där på dina ben? frågade blondinen.

- DET ÄR 70 KILO DYNAMIT, BABY!!!

Boom!!! Sa bodybuildern och slet av sig sina kalsonger.

Då gav blondinen ifrån sig ett skri och sprang I panik UT ur gymmet.

Bodybuildern sprang ikapp henne och frågade varför Hon sprungit sin väg.

- Jag ville inte vara I närheten av all den där dynamiten när jag såg att stubinen var så kort...¨